torsdag 14. juli 2011

Salsakurs!

Det hadde ikke slått meg i det hele tatt at jeg skulle dra helt til Ghana for å få et salsakurs, men når man likevel er her, hvorfor ikke benytte sjansen?

Det danses visstnok ekstremt mye salsa her i Kumasi, om du vil kan du danse onsdag, torsdag, lørdag og søndag, samt kanskje en dag til eller to. Det merkes om man møter opp på et av salsastedene, her sitter trinnene og movsa godt inne.

Joanna og Meri, fra Spania, og jeg bestemte oss for å bli med Eve (USA) for å danse. Eve har en god del mer erfaring enn de øvrige, noe som lett kunne spottes på dansegulvet. Heldigvis var det instruktører blant dem, og vi fikk en grundig innføring i grunntrinn. Moro moro.
Litt mer avansert blei det i det vi skulle være med på all linjedansinga og prøve oss med partnere. Joanna hadde et visst talent, Meri og meg sleit en smule mer. Etter litt nøye instruering slapp instruktøren taket i meg, og det betyr vel at jeg i hvertfall kan danse den ene linjedansen på egenhånd.

Telling, trinn og partner blei litt mye for meg til tider, men det var gøy og en klar forbedring i løpet av kvelden. Frister til gjentakelse. Her har de også et artig fenomen, om man sammenlikner med dansekurs i Norge. Det var nemlig et klart overtall av gutter... Nok en grunn til å gjenta?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar